Tampere - Reisverslag uit Hämeenlinna, Finland van Line Verweij - WaarBenJij.nu Tampere - Reisverslag uit Hämeenlinna, Finland van Line Verweij - WaarBenJij.nu

Tampere

Door: lineverweij

Blijf op de hoogte en volg Line

09 Oktober 2011 | Finland, Hämeenlinna

En ik ben hier al weer bijna 6 weken! Het weer is hier echt heel slecht, vergeleken met Nederland de laatste paar weken. Het regent hier erg vaak met af en toe een goede dag. Ben op dit moment erg druk met mijn project. Dinsdag moet mijn literatuurstudie af zijn en donderdag heb ik een presentatie en dan beginnen de voorbereidingen voor de experimenten.

Twee weken geleden ben ik op excursie geweest naar een bakkerij. Het viel een beetje tegen aangezien we de fabriek niet echt in mochten, maar achter glas een beetje konden zien. De machines zag je ook niet echt werken, dus veel was er niet te zien. Wel heb ik eindelijk lekker brood gevonden, dus nou weet ik ook welk brood ik moet kopen :)Het brood hier smaakt namelijk een beetje anders, wat zuurder denk ik. Weekend erna zijn we naar een 2e hands winkel geweest. Echt super groot en best veel leuke dingen. Eerst wilden we zaterdags gaan, maar toen we aankwamen bleek het al gesloten te zijn, dus zijn we zondag nog een keer gegaan. De fietstocht naar de winkel was langs het meer, dus dat was ook erg leuk.

Weekend erna zijn we naar Tampere geweest. Tampere is één van de grootste steden van Finland en maar 40 minuten met de trein vanaf Hämeenlinna. Het schijnt ook dat je er erg goed kan winkelen. Eerst gingen we op zoek naar oude huisjes, die heel mooi schenen te zijn. Die huisjes hebben we niet echt gevonden. Wel zijn we helemaal naar de top gelopen en daar was een heel erg mooi uitzicht. Daarna zijn we de toren opgeklommen en hadden we een mooi uitzicht over de stad. We hebben ook nog twee mooie kerken gezien. Niet ingeweest, want het was niet open. Verder hebben we nog een beetje gewinkeld.

Afgelopen maandag zijn we naar een voorstelling sibelius fantasy geweest in de stad. We kwamen 30 minuten telaat aan en toen bleek het nog maar 10 minuten te duren. We gingen er een beetje vanuit dat de voorstelling een aantal uren duurde. Het was een voorstelling met muziek en dans. Daarna zijn we nog een beetje wat gaan drinken in de stad.

Gister zijn we weer naar Tampere geweest. Alleen dit keer gingen we naar het dolfinarium, aquarium en planetarium. Dolfijnshow was erg leuk! We konden heel dichtbij de dolfijnen komen en voor een huisgenoot was het de eerste keer dat ze een dolfijn zag, dus dat was wel grappig. Ook konden we de toren op. Dit was een andere toren dan de vorige keer. Deze was veel groter en we konden veel meer zien van Tampere. Naast de stad ligt echt een ontzettend groot meer. Daarna zijn we gaan eten in een italiaans restaurant en toen zijn we weer naar huis gegaan. S'avonds hadden we nog een huisfeestje van iemand die jarig was.

Vandaag heb ik lekker uitgeslapen tot half 12 en doe ik verder niet zoveel. Vrijdag komt Karlijn en dan gaan we naar Helsinki, dus dat wordt erg leuk. En de dinsdag erna komt Bauke. Ik heb trouwens ook een weekendje geboekt naar lapland in november!

Line

  • 14 Oktober 2011 - 03:40

    Vogel:

    Ook al lekker actief van de omgeving aan het genieten dus! Leuk!
    Hoe gaan de Finse lessen?!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Hämeenlinna

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Januari 2012

Estland en nog een keer lapland :)

09 November 2011

Helsinki en lapland

09 Oktober 2011

Tampere

19 September 2011

Tweede week

08 September 2011

Eerste week in Finland
Line

Actief sinds 29 Aug. 2011
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 9005

Voorgaande reizen:

10 November 2014 - 15 Mei 2015

Rondreis Azië en Australië en Nieuw-Zeeland

31 Augustus 2011 - 27 Januari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: