Thailand en Laos - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Line Verweij - WaarBenJij.nu Thailand en Laos - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Line Verweij - WaarBenJij.nu

Thailand en Laos

Blijf op de hoogte en volg Line

08 December 2014 | Thailand, Chiang Mai

Hallo allemaal,

Hier een berichtje uit Pakse, Laos. Ik heb eindelijk tijd en een computer om een berichtje te schrijven. Samen met twee andere meiden hebben we gister besloten om een lokale bus te nemen naar Pakse in plaats van twee dagen te moeten reizen, dus daarom heb ik nu lekker een dagje vrij. We wilden eigenlijk een VIP bus nemen, maar die bleek kapot te zijn (er waren dus te weinig mensen), dus we moesten de lokale bus zonder airco nemen die er 7 uur over zou doen. Het viel gelukkig uiteindelijk wel mee. We schrokken wel even toen we de bus binnenstapten, want we zagen iets groots bewegen dat op een spin leek. Gelukkig bleken het een stuk of tien krabben te zijn die een vrouw netjes in een plastic zakje stopte.

Ik zal nog even wat over mijn tijd in Thailand vertellen. De eerste twee weken ben ik met Bauke naar Bangkok, Koh chang en Koh Samet afgereisd. Bangkok vond ik niet een heel erg leuke stad. Vooral bij het koninklijk paleis was het echt verschrikkelijk druk. Wel was het rond etenstijd erg gezellig. Op Koh samet hadden we een heerlijk huisje en daar hebben we eigenlijk alleen op het strand gelegen om lekker uit te rusten. Op Koh Chang hebben we een olifantentrek gedaan, wat echt fantastisch was.

Na twee weken heb ik afscheid genomen van Bauke en begon mijn busreis door Noord Thailand, Laos en Cambodja. Er reisden nog drie andere meiden mee, 1 duits, 1 engels en 1 nieuw-zeelands meisje. Ook reisde er een gids mee, die overigens echt waardeloos is. De eerste dag gingen we naar Ayyuthaya en zijn we snachts met de trein naar Chiang mai gegaan. We hebben geslapen in een superleuk hostel en ik heb een kookcursus gedaan waar ik thaise gerechten heb geleerd.

Daarna zijn we richting Laos gegaan. We gingen met de slowboat naar Luang Prabang. Halverwege de boottrip hebben we geslapen in een dorpje langs de Mekong. We hebben een Baci (welkomst) ceremonie meegemaakt, wat heel bijzonder was. We sliepen echt in een dorpje, dus alles was heel basic. Na de boottocht kwamen we aan in Luang Prabang. De andere meiden gingen een olifantentrektocht doen. Ikzelf heb een dagje vrij genomen en heb rondgelopen in de stad.

Na Luang Prabang gingen we naar Vientiane waar je kon tuben (niet gedaan). Verder zijn we ook naar Vang Vieng gegaan (de hoofdstad). We sliepen in een verschrikkelijk guesthouse en de stad vond ik ook niet zo veel aan. We hebben een monument gezien en een tempel. In Vientiane begon ik me ook niet zo lekker te voelen en werd ik ziek. De reis de dag erna naar Kong Lor was best wel lang. Gelukkig bleven we twee nachten in Kong lor waar ik een beetje kon uitrusten. Ik heb de grot in Kong Lor daarom ook niet gezien (dat is eigenlijk het enige waarom we naar Kong Lor gingen, want het is midden op het platteland, dus er is vrij weinig te doen). Gister waren we in Thakek, waar ook vrij weinig te beleven was en ik voelde me nog steeds niet zo lekker en heb daarom wat medicijnen gekregen.

We zouden gister eigenlijk afreizen naar een home stay en de dag erna naar Pakse. Ik had niet zo n zin in twee dagen reizen (ook omdat ik me niet zo lekker voelde), dus zijn we gister naar Pakse gegaan en heb ik vandaag lekker gerelaxt en een massage genomen en ik voel me al een stuk beter. Morgen gaan we naar Don det (eiland) waar ik van de bus afhop (ze noemen het hopping off the bus, geen idee hoe ik dat moet vertalen). Dat betekent dat ik op de volgende bus wacht en dus 4 extra nachten heb in Don Det om lekker naar het strand te gaan en te relaxen waar ik best wel aan toe ben. En dan daarna gaan we naar Siem Reap in Cambodja!




  • 08 December 2014 - 12:26

    Ilona Vd Brink:

    Hee Line, leuk om je verhaal hier te lezen! Je hebt al aardig wat afgereisd in die korte periode, alleen jammer dat je ziek bent geworden! Hopelijk heb je er snel geen last meer van. Die hopping-off bussen heb je inderdaad in heel veel steden, ook in Londen en toen ik vorig jaar op Madeira was, hadden ze ze ook. Heel handig omdat je gewoon even kan kijken en zelf kan beslissen waar je uit wilt stappen en waar niet. Je ziet vaak best veel op die manier. Leuk trouwens dat jullie ook samen wat reizen, dat lijkt me wel gezellig en makkelijk ;)
    Veel plezier nog, geniet ervan en vooral veel foto's maken he? ;)

  • 08 December 2014 - 13:27

    Emma:

    Leuk om je verhalen te lezen, klinkt leuk allemaal! Je foto's op Facebook waren ook leuk om te zien :) Ik zal vanavond aan je denken als ik Thaise groene curry eet. gr Emma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Line

Actief sinds 29 Aug. 2011
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 8994

Voorgaande reizen:

10 November 2014 - 15 Mei 2015

Rondreis Azië en Australië en Nieuw-Zeeland

31 Augustus 2011 - 27 Januari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: