Eerste week in Finland - Reisverslag uit Hämeenlinna, Finland van Line Verweij - WaarBenJij.nu Eerste week in Finland - Reisverslag uit Hämeenlinna, Finland van Line Verweij - WaarBenJij.nu

Eerste week in Finland

Door: lineverweij

Blijf op de hoogte en volg Line

08 September 2011 | Finland, Hämeenlinna

Hallo allemaal,

Woensdag 31 augustus vertrok ik naar Finland voor 5 maanden om stage te lopen. De reis duurde maar 2 uurtjes, dus dat viel wel mee. Op het vliegveld werd ik opgehaald door Tuija. Zij is een lerares op de universiteit waar ik stage loop. De eerste nacht heb ik bij haar geslapen samen met een meisje uit Duitsland die ook stage loopt op dezelfde universiteit. Bij Tuija hebben we een typisch finse maaltijd gegeten, onder andere eland, en savonds gingen we in de sauna. In Finland heeft bijna iedereen een sauna in huis!

Donderdag bracht Tuija ons naar onze nieuwe kamer. Ik slaap in een kamer samen met Miriam, het duitse meisje.De voorkant van het gebouw ziet er echt uit als een gevangenis, maar de binnenkant valt wel mee :) Die dag zijn we ook naar school geweest en begonnen we alvast met onze fermentatie cursus. Smiddags gingen we op zoek naar een fietsenwinkel. We hebben geen fiets kunnen vinden, dus die dag hebben we ontzettend veel gelopen. Vrijdag hebben we wel een fiets uiteindelijk gevonden gelukkig, want een fiets heb je echt wel nodig hier.

Vrijdag waren we vrij. Die dag heb ik een beetje uitgerust en savonds zijn we met een aantal huisgenoten naar een huisfeestje geweest. Veel mensen leren kennen. Was erg leuk! Zaterdag hebben we gewinkeld en een beetje in de stad gekeken en s'avonds zijn we weer met de huisgenoten naar een ierse pub gegaan waar een band ierse muziek speelde.

Zondag zijn we naar een meer gegaan. Achter ons gebouw zit een erg groot bos en daarachter zijn meren. Is echt super mooi. Maandag moesten we weer naar school voor de fermentatiecursus en toen kregen we te horen dat we dinsdag van 8 uur sochtends tot 10 uur savonds in het lab moesten zijn voor de fermentatie! Die dag was echt heel erg lang en saai..

En gister gingen we met alle eerstejaars en buitenlandse studenten naar Evo Jamboree. Met de bus gingen we naar een groot bos in Evo en daar deden we sochtends spelletjes in het bos en smiddags hadden we veel vrije tijd. Was erg gezellig. Vandaag ben ik weer een dagje vrij.

Dit was mijn eerste week. Erg druk, maar wel leuk!

Line

• 08 September 2011 - 19:56

Loes:

hoi line zo je eerste week zit erop. vreemd zeker en even wennen maar dat gaat je wel lukken.gelukkig heb je een leuke eerste week gehad. ik blijf je verhalen lezen. weet hoe belangrijk het is als je in het buitenland zit en je toch iets van andere hoort.heel veel succes en tot je volgend verhaal grtjs loes

• 09 September 2011 - 09:23

Smink:

Heey! Al veel gedaan zo te lezen. Leuk! Veel succes met stage. Groetjes Christa

• 15 September 2011 - 16:14

Lincy:

Heeey ,

Leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt! En helemaal super om er foto's bij te plaatsen, dat maakt het voor de mensen in nederland wat makkelijker voor te stellen hoe jij daar zit!

Heel veel plezier en geniet er van!

Lincy ( & Bart)